דרמות ישראליות שחובה לראות

דרמות ישראליות שפשוט חובההה ללכת לראות

"סינמה סבאיא"
דרמה ישראלית זוכת פרסים, מרגשת, מגוונת וחכמה
שמונה נשים יהודיות וערביות נפגשות בסדנה ללימוד צילום וידאו שמתקיימת כחלק מגמול השתלמות. רונה, במאית צעירה, מובילה את הסדנה ומלמדת אותן כיצד לתעד את עולמן. הסרט מחולק לשמונה חלקים, בהתאם למספר מפגשי הקורס. בלִבו עומדת הדינמיקה הקבוצתית המרתקת שמתפתחת בין קירות החדר, ולצדה קטעי הוידאו הייחודיים שהנשים מצלמות ומקרינות על הבד הלבן. נושאים כמו עצמאות, תפיסת מקום, זוגיות, אימהוּת, פחד והעזה מובילים להתנגשות והתקרבות בין נשים שללא הסדנה לא היו מוצאות את מקומן יחד באותו חלל, ובטח שלא חולקות סודות ורגעים אינטימיים מכוננים. רונה מתבוננת עליהן ומצלמת, אולי ייצא מזה סרט.

"עקרה"
דרמה ישראלית שלא תשאיר אף עין יבשה. פייגי ונפתלי הם זוג חסידי ברסלב צעיר שמתקשה להביא ילדים לעולם. הם גרים עם הורי נפתלי בצפת. נפתלי טס לאומן בראש השנה כדי להתפלל להריון. האב מזמין לחג אורח עם סגולות לריפוי עקרות. בעקבות הטיפול הטראומטי של האורח, בני המשפחה נקלעים למערבולת רגשית, ושאלות של אמונה, זוגיות ואהבה, על הגבול הדק שבין טוב לרע. האם הם יצליחו למצוא אהבה מחדש אחרי אובדן התמימות?  

"כל מה שאני יכולה"
דרמה ישראלית מרגשת בכיכובם של אניה בוקשטיין, מגי אזרזר ומוני מושונוב. 
רעות אישה עצמאית תל אביבית עם קריירה מבטיחה, קנאית לעצמאותה, לא מחפשת בן זוג להתלות עליו ולא מתכוונת לעשות ילדים, אבל קשר מזדמן עם סנגור גרוש ואב לילדים, גורר אותה למעורבות רגשית לא צפויה, במקביל תיק של עבירות מין שמגיע לטיפולה, מתפתח למקומות לא צפויים. לרעות משפחה רוסית חמה, אוהבת ומאוד לוחצת והקשר שלה עם האמא והסבתא, הוא מרכיב חשוב בדרמה הגדולה של חייה. היעדרות האב, הסודות מהעבר, היחסים עם בן הזוג "הישראלי הטיפוסי", מובילים את רעות לשינוי דרמתי במהלך חייה.

"אדמה בוערת"
נתי רביץ, אסף הרץ ויעל לבנטל בסרט העלילתי הראשון שעוסק בנושא המורכב של נוער הגבעות. יאיר קגן הוא נער חילוני הבורח מחייו הקשים בחיפה של שנת 2001 היישר לעומק השומרון בשיאה של האינתיפאדה השנייה. שם, על גבעה מבודדת הוא פוגש בחבורת נערי שוליים מקומיים המאמצים אותו כאחד משלהם, אך במקביל גוררים אותו הנערים למלחמתם חסרת הפשרות על אדמת הארץ כנגד הפלסטינים.

מצאתם את הדרמה שלכם? מחכים לכם