יום הקולנוע הישראלי: מיטב הסרטים הישראלים של השנה ב-10 ש"ח לכרטיס

ההילולה – שנות ה- 90:

ההילולה הוא סרט קולנוע קומי ישראלי, המבוסס על סדרת הטלוויזיה שנות ה-90 המווה ספין אוף של הסדרה שנות ה-80. בעקבות חלום נבואי על סבו של פרוספר, נוסעים בני המשפחה והשכנים להילולה אצל הבאבא סאלי בנתיבות. בעקבות טעות בדרך, הם מגיעים לליבה של עזה ונחטפים. החטופים מנסים הכל כדי לברוח, בזמן שעברייני השכונה עובדים על תוכנית בניסיון לחלץ אותם מבחוץ. האם יצליחו להגיע להילולה?

 

גן קופים:

אבי נשר עם קומדיה שנונה ומרגשת בהשראת סיפור אמיתי ומפתיע. אמיתי קריב, סופר ישראלי שירד מתהילתו, יוצא למלחמה - לא רק על מקומו הראוי בקנון הספרותי הישראלי, אלא גם על זכות הקיום של יצירותיו, שהולכות ונעלמות מהתודעה כלא היו. עבור הקאמבק, מגייס קריב את שירותיה של חוקרת ספרות צעירה ואמביציוזית (או לפחות מישהי שתוכל להתחזות לאחת כזאת). המפגש הגורלי בין הסופר הנואש ובין הצעירה, שחוברת אליו מסיבותיה שלה, ישנה לעד את מהלך חייהם.

7 ברכות: 

מארי היתה בת שנתיים כשאמה ברוכת הילדים נתנה אותה לאחותה העקרה, מנהג נפוץ באותם ימים במרוקו. ארבעים שנה מאוחר יותר, בישראל של שנות ה-90, מארי שבה מצרפת אחרי נתק ארוך כדי להתחתן עם בחיר ליבה, מובלת לחופה על ידי שתי "אימותיה". משפחתה החמה והנרגשת נערכת למנהג "שבע ברכות", שבוע של ארוחות חגיגיות, בהן פותחים שולחן לכבוד הכלה. אבל מארי באה לפתוח את הפצע. בין טעמים משכרים מתגלים סודות ושקרים. מארי נואשת לסליחה. משפחתה בטוחה שהיא צריכה להגיד להם תודה. השבוע הופך לקומדיה עצובה על פשעי משפחה, מחילה והחמצה.

המזח:

לאחר התקפת פתע מצרית, 42 חיילים בפיקודו של סגן צעיר יוצא ישיבת הסדר (דניאל גד), נאבקים להדוף את התקפות האויב שבמהלכן רבים מהלוחמים נפצעים או נהרגים. באותו הזמן בבונקר התאג״ד, רופא המילואים התל אביבי (מיכאל אלוני), נאבק על חיי הלוחמים הפצועים וקורא לפינויים דחופים שאינם מגיעים. אחרי שבוע של מצור ולחימה, החיילים יצטרכו לבחור אם להמשיך ולהלחם תחת הוראות מפקדם, או ללכת אחר תוכניתו של רופא המילואים - תוכנית שעשויה להציל את חייהם.

העיר הזאת: 

בעולם דמיוני, בזמן לא ידוע, בלילה סוער במיוחד שרה בנט מגיעה למשרד החקירות של הבלש ג'ו. היא מבקשת ממנו למצוא את אחותה שנעלמה. בידיעה ששום דבר טוב לא יצא מזה, ג׳ו מסכים לפתוח בחקירה. מהר מאוד החקירה מסתבכת וג׳ו מוצא את עצמו לבד מול הפושע הכי מסוכן של ״העיר הזאת״.

החלטתם כבר באיזה סרטים לצפות?