צעקה: תקציר הסרטים עד עכשיו

הסרט החדש של צעקה מגיע לאקרנים בבית הקולנוע של פלאנט!
הפרק האחרון (לבנתיים) של סדרת סרטי האימה המצליחה "צעקה" יגיע ב - 13/1 לפלאנט.

העלילה שלו מתחילה 25 שנה לאחר גל הרציחות הברוטלי אשר זעזע את העיירה השקטה וודסבורו, רוצח חדש מסתתר מאחורי מסכת הצעקה (גוסטפייס) ומתביית על קבוצת בני נוער במטרה לעורר סודות ישנים מעברה הקטלני של העיר. 

שלושת השורדים מלפני 25 שנה מתאגדים בכדי לחנך דור חדש של צעירים השרדות.

הוותיקים האמורים הם סידני פרסקוט (נב קמפבל), גייל וות'רס (קורטני קוקס) ודיואי ריילי (דיוויד ארקט). כל שלוש הדמויות היו בסרטי הצעקה הקודמים מאז שהחלה לראשונה בשנת 1996, ולכל אחת מהן היו מפגשי אימה וקרובים למוות עם רוצח הצעקה האכזרי.

אז אם אתם חדשים או שאתם לא הכי זוכרים או שסתם בא לכם לקרוא איזה סיכום בכייף, הכנו לכם סיכום שלנו לסאגת צעקה המפחידה. לפני שאתם מתחילים לקרוא רק תבדקו שאין מישהו מאחוריכם... ותזהרו ספויילרים לצעקה בהמשך!

נתחיל בסידני- נב קמפבל

סידני היא הפרוטגניסט (גיבורת העלילה) של הסדרה צעקה. בתחילת הסרט הראשון סידני מתמודדת עם יום השנה למותה של אמה מורין פרסקוט, כאשר סידני מקבלת טלפון מפסיכופת חובב סרטים (שבהמשך יתגלה כ-פייסגוסט), לאחר שהספיק להפחיד את חיי קהילת וודסבורו ע"י רצח של קייסי בקר (דרו ברימור), נראה כי לרוצח יש מידע ממקור ראשון על נסיבות מותה של אמה, שרוצחה נכלא וכליאתו היא תחת סימן שאלה גדול.

בסופו של דבר לומדת סידני את האמת המצמררת, אין רוצח אחד אלא שניים! ואחד מהם אורב קרוב משחשבה. בילי לומיס (סקיט אולריך) החבר הנאמן לכאורה של סידני שהיה בזוגיות עם סטו שהתגלה כפסיכופט כמו בילי. השניים התחלפו במהלך הסיפור והצליחו לבלבל את כולם לגבי זהותו של הרוצח.

הרוצח חובב הסרטים בהבנה מטא-עצמית שסובבת את הסרטי הצעקה, מספר שלכל רוצח בסרט יש מניע וגם לו יש אחד ומספר לסידני כי רצח את אמה מורין בהתקף זעם אלים בגלל שניהלה רומן עם אביו, שבגללו אמו עזבה אותו והוא הפליל את קוטון ברצח. השלב הבא בתוכניתו השטנית היה להפליל את אביה של סידני ברציחות החדשות ולברוח ביחד עם סטו הרחק מוודסבורו, תוכנית שמתפספס וסידני רבת התושייה מצליחה להרוס את תוכניותם והורגת את השניים.

צעקה 2 –

העלילת הסרט מתרחשת בקמפוס הקולג' ווינדזור שבו סידני מנסה להנות מחיים נורמלים עם חבר שלה דרק (ג'רי אוקונל) אחרי אירועי הסרט הקודם. עם זאת, רוצח חקיין צץ על פני השטח וסידני נלאץ שוב להילחם על חייה. 

עימות השיא של הסרט השני מתבסס על האימה ושפיכת הדמים של הסרט הראשון. שוב מתגלים שני רוצחים, הראשון הוא חברו לכיתה של סידני, מיקי (טימותי אוליפנט). במשפטו הוא מאשים את ההשפעה המזיקה של סרטי האימה האלימים כדי לקבל עונש מופחת וסיקור אוהד. עם זאת מיקי הוא רק יריית הפתיחה. בנוסף למיקי, דבי סולט כתבת שריחחה מסביב לקצוות הרציחות של קולג' ווינדזור מתגלה להפתעה הגדולה של סידני כגברת לומיס אימו של בילי.

גברת לומיס אכולת שנאה הן לסידני והן לאמה מורין, גברת לומיס נחושה לנקום את מות בנה ולהעלם ללא עקבות. יורה במיקי ומנסה להפיל הכל עליו ומבטל את הטיעון שלו לגבי השפעת הרוצחים ומסבירה לסידני שזה הכל נקמה ישנה וטובה. לעימות של גברת לומיס עם סידני נקלע קוטון וורי שהנאשם בסרט הראשון ברצח אמה של סידני. ויורה בגברת לומיס. לאחר מותה של גברת לומיס מיקי קם וסידני וגייל יורות בו ולאחר מכן סידני יורה שוב בראש של גברת לומיס לוודא שהיא אכן מתה.

צעקה 3 – 

קם רוצח חקיין נוסף שמחפש אחרי סידני, הפעם סידני שנסוגה מהחברה היא יועצת למשברים טלפונית. מסע הרצח האכזרי של רוצח הצעקה מתחיל עם קוטון וורי. הרוצח מצליח למצוא את סידני וגורר אותה חזרה למאבק ולעברה הרדוף.

הסרט השלישי בסדרה בעצם משחזר את אירועי שני הסרטים הראשונים ומשלים את החסר לגבי ההיסטוריה של מורין ומראה מי המוח האמיתי שעזר לתמרן את פעולותיו של בילי לומיס. המוח מאחורי התרמית מתגלה כרומן ברידג'ר (סקוט פולי) שהיה הבמאי של הסרט בתוך סרט דקירה 3 ואחייה למחצה של סידני. סידני מגלה שמורין אמה בעצם בנתה לעצמה חיים חדשים בהוליווד תחת הזהות הבדויה רינה ריינולדס. כאשר רומן איתר אותה מורין לא הייתה מוכנה לשמוע וניתקה איתו את הקשר.

אכול המחשבות על נקמה תכנן רומן את התוכנית שדחפה את בילי לומיס לעבר הרצח של מורין. בעימות האכזרי, האישי והאינטנסיבי בין סידני ורומן, סידני משאירה מאחורי את אחיה רוצח ההמונים ומשלימה סופסוף עם עברה. 

צעקה 4 – 

עלילת הסרט מתחילה 11 שנה אחרי מאורעות הסרט השלישי, רוצח הצעקה חוזר והוא שוב בעקבות סידני. סידני שוב מוצאת עצמה בעיצומו של מרחץ מים כאשר חקיין פסיכופטי חדש מתחיל להתמקד על הסובבים אותה. בדומה לשאר סרטי הסדרה מתגלה כי יש שני רוצחים: בת דודה של סידני ג'יל (בכיכובה של אמה רוברטס) וצ'רלי (רורי קולקין).

המניע של ג'יל קשור מאוד בעידן המדיה החברתית והשפעתה (סרט זה היה הראשון שצולם בעידן הפייסבוק והטוויטר). ג'יל מביעה קנאה לכמה תשומת לב קיבלה סידני מרציחות העבר בוודסבורו, וחושקת בתשמות לב כזאת גם ומייחלת להפוך לכוכבת הסיפור שלה. כפי שהיא מסבירה: "אני לא צריכה חברים, אני צריכה מעריצים".

ג'יל הורגת את צ'רלי ומנסה להפיל את כל הרציחות על האקס שלה טרוור. כמובן שהתוכנית תוכל לעבוד רק עם סידני תצא מהתמונהץ ולמרות שג'יל הצליחה לדקור את סידני, סידני יוצאת מנצחת. בעימות הסיום האלים שמתרחש בבית חולים סידני מצליחה לנטרל את ג'יל ע"י דפיברילטור שהיא אומרת את המשפט האייקוני : "אל תתעסק עם המקור" . ואחר כך למדה מניסיון העבר סידני צופה את תחייתה הפתאומית של ג'יל ויורה, הורגת אותה ומסיימת את הסיוט.

או לפחות ככה היא חושבת... מי יכול להפתיע אותה עכשיו ולהחזיר אותה שוב להיות בכוונת בסרט החמישי והחדש אחרי שהיא הותקפה על ידי כולם מהחבר שלה ועד בן דודה?

גייל – קורטני קוקס

צעקה 1 –

בסרט הראשון גייל מוצגת בתור אויבה המושבעת של סידני. היא כתבת שיורדת לעומקי הסיפור, וכאשר הותרו לפרסום כל פרטים הרצח של מורין פרסקוט אמה של סידני, שמחה גייל שיכולה להראות את כל הפרטים התהובים שנוגעים לרצח, מתוך אמורה כי קוטון ווירי חף מפשע. זה הכניס את גייל וסידני למסלול התנגשות. בסוף הסרט חשדותיה של גילל מוכחים כנכונים וסידני והיא מגיעות להפסקת אש.

צעקה 2 –

בסרט השני, גייל וסידני שוב מוצאת עצמן מסוכסכות. כאשר קוטון ווירי זוכה להרצח ומחפש לטהר את שמו באמצעות ראיון טליוויזיה, גייל מנסה לביים ראיון שיכלול גם את סידני בקולג' ווינדסור שם מתחילות הרציחות. גייל הכתבת החדה והקשוחה שוב נמצאת צעד לפני כולם, ומגלה במהירות כי הרוצח החקיין רוצח קורבנות עם אותו שם מקורי כמו של הקורבנות של הרוצח המקורי בוודסבורו. מה שגורם לרנדי להאמין שכולם נעולים בחוקים של סרט המשך כחלק הממטא שסדרת הסרטים כלכך אוהבת.

גייל מתחילה להתרכך ולהבין את סידני ומתחילה להזדהות עם המצב שבו היא נמצאת. בשופו של דבר גייל עוזרת לסידני למצוא את הרוצח שמתגלה כמיקי המטורף, ובסוף הסרט עוזבת באמבולנס ביחד עם דיואי ריילי (עוד רגע נגיע גם אליו), איתו פתצחה ברומן. 

צעקה 3 –

בסרט השלישי גייל נמשכת למסתורין של הרוצח הצעקה (גוסטפייס) החדש. בעודה מתחילה לחקור את האודותיו של הרוצח החדש בעזרתה של ג'ניפר ג'ולי (פארקר פוזי) שמשחק את גייל בסרט שבתוך סרט דקירה 3, גייל חופשת את האמת מזעזעת מאחורי מורין וזהותה הבידיונית רינה ריינולדס. מרתה מיקס (התר מטראצו) אחותו של רנדי מביאה וידוי מוקלט של אחיה המנוח שמסביר את המשך החוקים של סרטי האימה בניסיון להבין את מניעיו של הרוצח החדש. גייל ודיואי נחלצים לעזרתה של סידני שנקלעת לסכנה כשהיא מתייסרית פסיכולוגית ופיזית על ידי אחיה למחצה רומן ברידג'ר. בסוף הסרט, דיואי מציע לגייל נישואים והיא מסכימה. 

צעקה 4 – 

הסרט הרביעי שכאמור מתרחש 11 שנה אחרי מארועי הסרט השלישי אנחנו פוגשים את גייל שהיא ודיואי כבר נשואים כמה שנים וגייל היא סופרת שתקועה במחסום כתיבה. כאשר מלאו 15 שנה לרציחות של רוצח הצעקה (גוסטפייס) המקורי בוודסבורו, האינסטינקטים הדיווחים של גייל נכנסים לפעולה, והיא מתחילה להתרכז בזה מאחר והיא תקועה במחסום כתיבה. (באותה עת, סידני חוזרת לעיירה וגייל יותר מקצת מקנאה כאשר סידני מגיעה לקדם את הספר שלה). למרות התנגדותו של דיואי גייל מתחילה לחפור בפשעים, תוך שימוש בעזרתם של צ'רלי (שמתגלה מאוחר יותר כאחד מהרוצחים) ורובי (אריק קנודסן), שניהם משערים שהרוצח החדש מנצל את הכללים של רימיק לסרטים מחודשים.

זהו הסרט היחיד בו גייל נדקרת על ידי רוצח הצעקה. זה קורה כשהיא משתתפת במסיבת שחקנים עבור זכיינית חדשה לסרט בתוך סרט דקירה. גייל משערת נכון שהרוצח יפגע במסיבה, והיא שורדת את המפגש עם הרוצח הודות לדיואי. בסופו של דבר דיואי וגייל עוזרים לסידני להביס את הרוצח החדש ולהרוג את ג'יל המרושעת בסוף הסרט.

האם גייל תחזור לחקירות וחושיה העיתונאים ישובו לעזור לפתור את התעלומה, בסדרת הרציחות של רוצח הצעקה החדש בסרט החמישי?

דיואי – דיוויד ארקט

צעקה 1 – 

לשוטר בעיירה של וודסבורו, דיואי ריילי, יש מעורבות אישית ברדיפת רוצח המסכה (ghostface). בסרט הראשון אחותו של דיואי טייטום (רוז מקגוון) נרצחת על ידי רוצח המסכה בצורה ברוטלית שהוא סוגרת על ראשה את דלת המוסך. המקרה הזה הופך את דיואי מדמות התמימה לדמות טראגית הרבה יותר. וכאשר רוצח המסכה תוקף את דיואי לקראת סוף הסרט, הפציעות שנגרמות לו ילוו אותו לאורך הסרט השני.

צעקה 2 – 

בסרט המשך דיואי נשבע להגן על סידני ותוך כדי הוא מתאהב בגייל. עם זאת דיואי בקושי מצליח לשרוד את מאועי הסרט השני. כאשר רוצח הצעקה (גוסטפייס) רודף אחר גייל דיואי נלכד בתוך אולפן אטום לקול, בעוד רוצח הצעקה דוקר את דיואי בגבו גייל צופה חסרת אונים מצידו השני. בסופו של דבר דיואי שורד את זה והוא חי בשביל לשרוד ביום אחר.

צעקה 3 ו- 4

מערכת היחסים של דיואי וגייל נמשכת בסרט השלישי ובסרט הרביעי היא מגיעה למצבים אישיים מורכבים במיוחד כאשר דיואי ממונה לשריף של וודסבורו ועליו לאזן בין ההתחייבות המקצועית שלו לתפקיד לבין דאגות לביטחונה של אשתו גייל.

 

 

מעניין איך מערכת היחיסים הזאת תתפתח בסרט החמישי...

וזהו אתם מוכנים לסרט החדש המצמרר שיחזיר את הכוכבים המקוריים ביחד עם ליהוק חדש, שהם מנסים לשרוד את רוצח הצעקה החקיין החדש. 

הסרט החדש מתרחש 25 שנה לאחר גל רציחות ברוטלי אשר זעזע את העיירה השקטה וודסבורו, רוצח חדש מסתתר מאחורי מסכת הצעקה ומתביית על קבוצת בני נוער במטרה לעורר סודות ישנים מעברה הקטלני של העיר.

אז למה אתם מחכים??? הסרט יוצא ב13/1 באולמות רגילים ובאולם ה-4DX אם יתחשק לכם לשדרג את החוויה הזמינו כרטיס כבר היום -

לרכישת כרטיסים


הכתבה הבאה בבלוג