דברים שלא ידעתם #4

דברים שלא ידעתם #4

שלום לכם חובבי קולנוע נפלאים!

אז לכל חובבי המארוול אין ספק שזאת תקופה מטריפה! לסרט "ת'ור: אהבה ורעם" יצא טיזר טריילר שלגמרי נותן את האווירה של טאיקה וואיטיטי עם השיר "Sweet Child O' Mine", הבמאי שגם משחק בסרט בתור קרוג איש האבנים, ממשיך את אווירת הרוק נ'רול מ"ת'ור ראגנארוק" (אז השיר "Immigrant Song" של לד זפלין כיכב בטריילר) ועכשיו ניתנה הבמה לרובים ושושנים "Guns N' Roses" (אגב אקסל רוז סולן הלהקה חגג לפני כמה חודשים יום הולדת 60, אז מזל טוב אקסל!) 
הטיזר לא חושף יותר מדי מידע ואם עוד לא צפיתם אז לא נעשה יותר מדי ספויילרים, הטריילר ממש פה! 

 

 

חזרתם! לא היה לנו ספק ;)
אז בדברים שלא ידעתם מהדורת מארוול נפנה קצת לתסריטאים שבינכם ואולי קצת ניגע בסוד הקסם של המסע של קפטן אמריקה בסאגת האינסוף. האחים רוסו שהתחילו את המסע שלהם ביקום הקולנועי של מארוול (MCU) בבימוי הסרט "קפטן אמריקה: חייל החורף" סיפרו כי את ארבעת הסרטים שביימו (קפטן אמריקה: חייל החורף, קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים, הנוקמים: מלחמת האינסוף, הנוקמים: סוף המשחק) נכתבו במבנה של עלילת סרט. מבולבלים קצת, תיהיו איתנו כבר נפשט את זה. 
עלית סרט לרוב בנוייה מ3 מערכות, כלומר חלקים בעלילה, שמחלקים את הסרט לעלילה ועימות, בדרך כלל בסוף המערכות הראשונות מתעוררת בעיה שגיבור הסרט צריך לפתור במערכה הבאה, אז מערכה ראשונה תתחיל בהסבר על העלילה ואיפה הכל מתרחש ובסופה תגיע בעיה שאותה הגיבור ינסה לפתור במערכה השנייה, וככה בסופה של המערכה השנייה תיהיה בעיה שלרוב היא בעיה גדולה יותר ומשמעותית יותר שנובעת מהחלטות שהגיבור קיבל במערכות הקודמות, כך שהמערכה השלישית תסתיים בצורה טובה (סוף הוליוודי כמו שאומרים) או בצורה לא טובה (טרגדיה).
לעיתים המערכה השנייה מחולקת גם היא ל-2 חלקים, ואז הגיבור שלנו יחווה עוד נפילה באמצע המערכה לקראת המשבר הגדול שיגיע בסוף המערכה השניה ותוביל אותנו לניצחון במערכה השלישית. 
אז אחרי שהסברנו קצת על מבנה עלילה, ממש על רגל אחת (אם תרצו עוד תגידו לנו בפייסבוק או באינסטוש). אתם בוודאי תוהים איך זה קשור לאחים רוסו, אז ככה.
ארבעת הסרטים נכתבו כאילו הם סיפור אחד, בסופו "קפטן אמריקה: חייל החורף" ש.י.ל.ד הסוכנות שתחתיה פעלו הנוקמים מתגלה כמושחתת וכזרוע של הידרה. ככה הנוקמים שפעלו תחת סוכנות מסויימת וקפטן אמריקה שאיתם, מוצאים עצמם בסוף הסרט כיישות עצמאית (הבעיה עימה יתמודד הגיבור שלנו במערכה הבא או יותר נכון בסרט הבא). 
מה שמוביל לסרט הבא- "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים". בסרט שרבים יגידו שהוא כמעט סרט נוקמים בעצמו בגלל כמות גיבורי העל שמופיעים בסרט. העובדה שהנוקמים הם יישות עצמאית, אחרי ש-ש.י.ל.ד כבר לא קיימת, משפיעה על הגיבורים וגורמת לפילוג בינהם. יוצא מכך שבסוף הסרט הנוקמים כבר לא פועלים ביחד. "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" מכין אותנו להתגלות הנבל הגדול עכשיו שהקרקע מוכנה לקראתו (אמצע המערכה שנייה). "בנוקמים: מלחמת האינסוף" שמתנהל כמו חצי המערכה השנייה הנוסף, תאנוס הנבל הגדול שכולנו חיכינו לו מגיע, הנוקמים פועלים כיישות עצמאית (אין להם גיבוי ומשאבים גדולים כמו קודם) והם מפולגים בינם ולבין עצמם הגיבורים שלנו נמצאים בשפל המדרגה, במצב הכי פחות טוב שלהם, ועכשיו הם צריכים להתגבר על המכשול הגדול ביותר ולכולנו נשבר הלב שהם מפסידים.
"מלחמת האינסוף" נגמר בשיברון לב ושוק שהשאיר את רוב המוחלט של הצופים המום, חצי מהגיבורים האהובים פשוט נמחקו ואינם. ואז מגיעה המערכה השלישית "הנוקמים: סוף המשחק" הסרט שפותר לנו את כל הבעיות וסוגר את כל הקצוות הפתוחים מהסרטים הקודמים. טוב אולי לא את כל הקצוות אבל את רובם. טוני סטארק (איירון מן) מקבל את הגאולה שלו, וסטיב רוג'רס (קפטן אמריקה) זוכה לריקוד שחיכה לו מסרטו הראשון אי שם ב-2011.
אם אתם שואלים אותנו זאת הגדולה של הסרטים האלה. הסרט "קפטן אמריקה: חייל החורף" יצא ב-2014 "הנוקמים: סוף המשחק" יצא ב-2019 סרט אחד שמחולק ל-4 חלקים, החשיבה הארוכה והקישוריות היא שמצליחה לסחוף את הקהל ולשמור אותו בציפייה. כי נכון כל מערכה בסדרת הסרטים הזאת הייתה איזור השעתיים פלוס אבל רק חיכית לראות מה יהיה במערכה הבאה.
למה אנחנו חופרים לכם על מארוול? חוץ מהטיזר טריילר של ת'ור שנראה לנו הכי כייף בעולם ויגיע לקולנוע ב-7.7 "דוקטור סטרינג' בממדי הטירוף" כבר ממש כאן! 
הסרט השני בכיכובו של בנדיקט קמברבאץ' בקולנוע ונראה איך הכישוף שהטיל המכשף העליון בסרט "ספיידרמן: אין דרך הביתה" חוקר יותר לעומק את המולטיוורס.
הסרט בוים על ידי סם ריימי שאחראי גם לסרט הראשון של סטריינג' ולמעריצי ספיידרמן היותר ותיקים הוא גם ביים את ספיידרמן אי שם ב-2002 עם טובי מגווייר ש- (אזהרת ספויילרים למי שלא ראה ספיידרמן אין דרך הביתה) שעושה הופעת אורח בסרט ביחד עם אנדרו גארפילד וכמובן ספיידרמן הנוכחי טום הולנד. 
הטריילר נראה מטורף, הקול של סר פטריק סטויוארט ששיחק את צ'ארלס אקסבייר בסרטי אקס מן גרם למעריצים להשתגע מצייפיה ולראות סופסוף איך עסקת דיסני פוקס (פוקס שהחזיקו בזכויות של הדמויות מאקס מן) תשפיע על היקום הקולנועי של מארוול.
אז מיותר לציין שבטוח כבר יש לכם כרטיסים ואם לא אז למה אתם מחכים המכירה המוקדמת כבר התחילה ואתם יודעים שאתם חייבים לראות את זה ראשונים וכמובן שהסרט יהיה בכל הפורמטים המיוחדים שלנו! גם ב- IMAX גם ב- 4DX וגם בפורמט הכי חדש שלנו – ScreenX אז לכם נשארה רק התלבטות באיזה פורמט לראות את זה. כי אפשר לראות את דוקטור סטרינג' בממדי הטירוף או להרגיש חלק מהסרט. החלטה שלכם.ן 
ככה או ככה ....

נתראה בקולנוע ;)