דברים שלא ידעתם על הסרטים הכי גדולים #2

ברוכים השבים לכל מכורי הקולנוע! השבוע אנחנו עם הסרט  "הספירה לאחור" (MoonFall) 03/02 גם ב-IMAX וגם ב-4DX.

עלילת הסרט עוקבת אחר כוח מיסתורי שמזיז את הירח ממסלולו ומוביל אותו לקראת התנגשות קטלנית עם כדור הארץ. בעוד הספירה לאחור להשמדת העולם מורה על שבועות בודדים לפני ההתנגשות, ג'ו פאולר (האלי ברי, "ג'ון וויק 3"), מומחית של NASA ואסטרונאוטית לשעבר, משוכנעת שיש בידה את הפתרון למנוע את הקטסטרופה ולהציל את האנושות. יחד עם בריאן הרפר (פטריק וילסון, "לזמן את הרוע"), אסטרונאוט נוסף, ואיש תאוריות קונספירציה בשם קיי.סיי האוסמן (ג'ון ברדלי, "משחקי הכס"), היא יוצאת לשכנע את הרשויות לאפשר לה לטוס לחלל ולמנוע את ההתנגשות. המסע של הגיבורים הלא טיפוסיים הללו לחלל, בו הם משאירים מאחור את יקיריהם, יחשוף בפנינו שהירח הוא אינו מה שחשבנו.

ובשביל שתבינו כמה הסרט הזה הולך להיות גדול, מי שאחראי על הבימוי והיה גם אחד מהכותבים הוא רולנד אמריך שסרטי אסונות לא חדשים לו, אחרי "היום השלישי" שיצא ב-1996 עם וויל סמית' וג'ף גולבלום סיפור הנוסטלגי שזכה לסיקוול שנוי במחלוקת ב- 2016 הראה לנו איך ארה"ב מתמודדת עם פלישת חייזרים עם הסצנה הבלתי נשכחת של פיצוץ הבית הלבן. 
אם אתם לא זוכרים אל תדאגו הסצנה ממש פה:

 

עדין לא השתכנעתם? 
אז רולנד אמריך גם אחראי על סרט גודזילה, של 1998 הישן והטוב עם ז'אן רנו ומת'יו ברודריק שגם נתן את הקול שלו לסימבה המצוייר והאגדי. ואם לא יצא לכם לראות את גודזילה הישן אז ניתן לכם איזה טיזינג קטן שתראו איך הסרט שרד במבחן הזמן. אולי אנחנו קצת מסונוורים מנוסטלגיה אבל אנחנו כבר מפנים זמן להיזכר בו שוב (כמובן אחרי הספירה לאחור שעוד רגע בקולנוע)

לא יכול להיות שעדין לא השתכנעתם שרולנד יודע את העבודה באסונות.
טוב, אז אחד מסרטי האסונות הגדולים ביותר שאי פעם צולמו "היום שאחרי מחר" גם היו תחת בימויו וכתיבתו של אמריך. אולי סרט האסונות הגדול ביותר ולפיIMDB  אחד מעשרת הסרטי האסונות המרוויחים ביותר. ג'ייק ג'ינלנהול ממשש בתחילת דרכו מקבל תפקיד ראשי, אליו מצטרפת אמי רוסום אחרי שלינדזי לוהן נטשה את התפקיד בגלל בעיות לו"ז. 
את הסרט אמריך התחיל לכתוב ב-2001 ועצר את הכתיבה בעקבות אסון התאומים, אמריך אמר שאסונות כלכך גדולים קורים במציאות זה לא הזמן לסרט כזה. ושלוש שנים אחרי הסרט הושלם והפך לאחד מסרטי האסונות הזכורים ביותר. שאף זכה לפרודיה בסאות' פארק בפרק שנקרא "היום שאחרי היום שאחרי מחר". אגב סאות' פארק, לפי השמועות היוצרים של סאות' פארק הצליחו לשים את ידם על התסריט לפני שהסרט יצא ורצו לשחרר גרסה שלהם לסרט רק עם בובות!, עורכי הדין שלהם היו אלה שעצרו אותם והטענה שאף אחד לא יצפה בזה.
מוזמנים להיזכר פה בסופת הטורנדו מתוך הסרט שהורסת את הוליווד:

 

וכאן טעימה מתוך הפרודיה שאותנו לפחות הצחיקה מאוד.

 

טוב אז בטוח שאתם כבר לא יכולים לחכות לספירה לאחור, אקשן! חלל! מה עוד צריך. מוזמנים לראות פה הטריילר! ולקבל את אותה התלהבות כמו שלנו.

 

אה כן, אמרנו כבר שהוא ב- IMAX וגם ב- 4DX כדי שלא רק תהנו אלא תוכלו להרגיש חלק מהסרט! 
אז מקווה שאתם סוגרים את התוכניות לסופ"ש כבר מעכשיו! 

וכמו כל סופ"ש נתראה בקולנוע! ;)