היקום הקולנועי של מארוול: 10 רגעים שגרמו לנו לבכות

1.    הבגידה של אודין (תור 2011) 
בזמן האחרון נוטים לשכוח מהסרט הראשון של תור ומתמקדים יותר ב"תור:ראגנארוק", אבל מדובר בסרט מרכזי ביקום הסינמטי של מארוול בעיקר כי הוא הרחיב את אזור הפעילות של הנוקמים מכדוה"א לאסגרד ונתן לטום הידלסטון את הפריצה בתור לוקי עם אחיו למחצה -תור המנודה, מה שגורם לסרט להיות מלא בסצינות מרגשות במיוחד. 
הרגע בו לוקי מגלה שהוא נולד לענק הכפור לאופי (קולם פיור) אך גדל כבן של שליט אסגרד אודין (אנתוני הופקינס), פורט לנו על מיתרי הלב בצורה יוצאת דופן.


2.    האחוזה של טוני מושמדת- "איירון מן 3" (2013)
בסרט האחרון בסדרת סרטי איירון מן, טוני סטארק (רוברט דאוני ג'וניור) מגלה איום חדש בדמות המנדרינה- נמסיס הקומיקס, המופיעה בתחילה במסווה של בן קינגסלי, אבל, הדברים מקבלים תפנית לא צפויה. עד היום קשה לנו לצפות בסצינה שבה טוני מתנגד לעצמו עד כדי כך שהאחוזה שלו במליבו, חליפות איש הברזל וכל החפצים שלו הופכים להריסות. רק על ידי השלכת החיים שלו, טוני לומד כיצד לבנות את עצמו מחדש ולנו רק נותר להזיל דמעה.


3.    הפגישה עם בקי הזקנה "קפטן אמריקה: חייל החורף" (2014) 
בחייל החורף, קפטן אמריקה מנסה להסתגל לחיים המודרניים, זה הסרט הראשון ביקום הקולנועי של מארוול שבוים ע"י האחים רוסו והוא נחשב לאחד הטובים ביותר שבהם. בעזרת תחושת פראנויה שגדלה והשותפות של קפטן אמריקה עם האלמנה השחורה, הסרט מקבל תפנית קצת יותר מציאותית משאר הסרטים ביקום. 
מלבד התגלית המרעישה של קפטן אמריקה על באקי ברנס, הסרט מכיל עוד סצינה מרגשת ואנחנו מדברים כמובן על הרגע שסטיב פוגש את מושא אהבתו פגי קרטר כאישה קשישה (היילי אטוול). ההופעה הסוחפת לגמרי שובה אותנו בקסם השנים  שעברו גורמת לנו להזין דמעה עוד לפני שפגי מתה בקפטן אמריקה: מלחמת האזרחים (2016) אבל כמובן שהנוקמים:סוף המשחק מבהיר שהכל מסתדר שם לטובה.

4.    שומרי הגלקסיה (2014) "כולנו גרוט"
הסיכויים היו נגד שומרי הגלקסיה, שהפכו את חוברת הקומיקס הפחות מצליחה בסדרה לקנון. הבמאי ג'יימס גאן הצליח בצורה יוצאת דופן לבנות דמויות מצויינות ופסקול מדבק במיוחד. כריס פראט הוא הדמות המובילה בתור פיטר אבל ההצגה לגמרי נגנבת ע"י הדמויות שדווקא לא מדברות וכמובן שאנחנו מתכוונים לגרוט המקסים שאוצר המילים המוגבל שלו (אני גרוט) מוגש ע"י וין דיזל עם ניואנסים יוצאי דופן. הקטע קורע הלב בסרט שגרוט מתאים את המשפט הקבוע שלו ל"אנחנו גרוט" כדי להציל את חבורת החברים החדשים שלו, עדיין קורעת לנו את הלב, כמעט 7 שנים אחרי יציאת הסרט. תודה לאל שבסוף הכל נגמר טוב


 5.    טצ'אלה מתמודד עם המורשת של אביו- הפנתר השחור (2018)
"הפנתר השחור", סרט הבכורה בו מככב צ'אדוויק בוסמן ז"ל שואב בגבורה את היופי והעוצמה הטכנולוגית של ממלכת ואקאנדה. הקטע שגרם לנו להתרגש במיוחד הוא  כשאסטרטגית הבידוד של ואקאנדה נחשפת ע"י המכונות של הנבל קילמונגר שמחליט לתבוע את המלוכה ולנסות להרוג את טאצ'לה. הדבר חושף ספקות בדמות של טאצ'לה בדבר יכולת המנהיגות שלו ומוביל אותו להתעמת עם אביו המנוח טאצ'קה. המשחק של בוסמן והמוזיקה המלווה של לודוויג גורנסון הופכים את הסצינה לאחד הקטעים המרגשים ביקום הקולנוע של מארוול.  

 6.    הנוקמים: מלחמת האינסוף (2018) "מר סטארק, אני לא מרגיש כל כך טוב"
הנוקמים: מלחמת האינסוף תמיד ישאר אחד הסרטים האמיצים ביקום הקולנועי של מארוול, כשהוא מבנה את הרגע של הרס היקום. ת'אנוס מצליח, באופן מפתיע, למחוק 50% מהחיים על פני כדור הארץ באופן בעזרת אבן האינסוף ולקרוע את הנוקמים מבפנים. ההתערבות של תור לא מצליחה לעצור מה שגורם לסרט להגמר בטון הכי צורם ביקום הקולנועי של מארוול עד כה. ההשקעה של מארוול בביסוס הדמויות ניכרת במוות של דמויות מפתח כגון ספיידר מן, שהופכות מאוד קשות לצפייה. לפי הדיווחים תום הולנד אילתר את הדיאלוג בו הוא מתפורר לאבק מול המנטור שלו טוני סטארק (איירון מן). כל מה שהיה אפשר לשמוע באולם הקולנוע בסוף הסצינה הזו היא את האנחה של הקהל שלא מבין איך הנוקמים הנותרים אמורים להציל את עצמם בסרט הבא. 

7.  ההקרבה של האלמנה השחורה- "הנוקמים סוף המשחק"
התרגלנו שביקום הקולנועי של מארוול, הדמויות שורדות את המפגשים הכי מסוכנים שאפשר לחשוב עליהם. אפילו השיא בסרט הנקומים: מלחמת האינסוף מצליח איכשהו להחזיר חלק מהנוקמים לחיים בסוף. 
עם זאת, "סוף המשחק" שומט לנו את השטיח מתחת לרגליים עם המוות של 2 דמויות מפתח. עם ההגעה לוורמיר, האלמנה השחורה (סקרלט ג'והנסון) מגלה מה צריך על מנת להחזיר את אבן הנשמה. ג'והנסון מראה לנו בהופעה יוצאת דופן מה היא הקרבה לטובת הכלל ובעצם זאת ההקרבה הגדולה ביותר בכל סרטי מארוול. הנוקמים לא היו יכולים להתקדם במאבק מול תאנוס בלי ההקרבה שלי. המוות שלה מבנה את האירועים לסרט "האלמנה השחורה (2021)" שנע על ציר הזמן בין מלחמת האזרחים ומלחמת האינסוף. 

תסלחו לנו אבל "הנוקמים: סוף המשחק" שדי נותן את הסיום לסאגת האינפינאטי או מתחיל את התחלתה מחדש (איזה איסטר אג למי שזיהה את הקול ששומעים לאחר סוף הכתוביות), היה כל כך טוב שהוא סיפק לנו לפחות 3 סצנות בלתי נשכחות! 

8.    קפטן אמריקה מרים את המיולניר – "הנוקמים: סוף המשחק" 
הטיזינג שקיבלנו ב"נוקמים: עידן אולטרון" הסרט השני בסדרת הנוקמים, כאשר כל הנוקמים יושבים בסלון של סטארק אחרי החגיגה בעודם מתבדחים שכל אחד יכול להרים את המיולניר (הפטיש) של תור, ואז אנחנו רואים את כל אחד מהנוקמים מנסה את מזלו בבדיקה האם הם מספיר ראויים. ושאנחנו מגיעים לקפטן אמריקה, סטיב רוג'ר המיולניר זז מעט ומוריד לת'ור קצת את הלב. מוזמנים להיזכר ברגע המשעשע: 

ב"נוקמים: סוף המשחק" קיבלנו אישור כי אכן סטיב רוג'ר ראוי! 
בעוד תאנוס מראה את כוחו האדיר לאחר שעילף את איירון מן, העיף את קפטן אמריקה ותור כמעט מוצא את מותו מהגרזן שלו, המיליוניר מגיע ומעיף את תאנוס לפני שאנחנו מגלים שמי שאוחז במיליוניר הוא לא אחר מאשר קפטן אמריקה, סטיב רוג'ר שאכן ראוי! האם ב"נוקמים: עידן אולטרון" סטיב לא הרים את הפטיש מכבוד לת'ור? או אולי סטיב עוד לא היה ראוי, זה אתם תחליטו. אבל אין ספק שבכינו מרוב התרגשות.

9.    הלוויה של טוני- הנוקמים: סוף המשחק (2019)
11 שנים של בניית עלילה שבאה על סופה באים לידי ביטוי בסוף המשחק שמספק על הדרך שלל שיאים אמוציונליים במיוחד. קתרזיס רגשי מיוחד אפשר למצוא עם מותו של טוני סטארק, שהשיק לבדו את היקום הקולנועי של מארוול וזכה להצלחה עולמית אדירה עם הסרט איירון מן. 

המוזיקה המלווה את המשתתפים בהלוויה של טוני בהלחנו של אלן סילבסטרי מביאה להארה גרנדיוזנית וחגיגית כסימן לאופן שבו טוני סטארק משובץ בזיכיון של מארוול ובדמויות השונות. 

טוב אנחנו מזהירים שוב! כי בהמשך ספויילרים ל"ספיידרמן: אין דרך הביתה"

10.   עם כוח גדול באה אחריות גדולה- "ספיידרמן: אין דרך הביתה"
אם יש וויכוח אחד שלעולם לא יפסיק זה איזה שחקן הכי טוב בתור הדמות גיבור העל, אולי היחיד שאין על וויכוח זה יו ג'קמן בתור וולברין (טוב רק הוא שיחק את הדמות) אבל מי הספיידרמן הטוב ביותר זאת שאלה שאפשר לדון בה הרבה מאוד. 
והרגע שהשאיר אותנו עם דמעות היה ללא ספק המוות של דודה מיי, הגובלין מצליח להשאיר את פיטר פארקר ללא הגנות ומנצל את המצב בשביל לפגוע בו במקום שהכי כואב. וגם החצי תקווה שאולי פיטר הצליח להציל את הדודה האהובה מתגלה כאכזבה כאשר מילותיה האחרונות הן לא אחרות מאשר מילותיו האחרונות של דוד בן ואולי המשפט המפורסם ביותר בקומיקס – "עם כוח גדול באה אחריות גדולה". כמובן שיש עוד רגעים רבים ומצויינים ב"ספיידרמן אין דרך הביתה" שהשאירו אותנו עם טישו ביד, עיניים אדומות ומעט מנוזלים (כן זה לא היה יפה). 
אבל אם כבר התחלנו אז אי אפשר בלי איזו מילה על המולטי וורס שנפתח בסרט. 

אין ספק שאחד הרגעים הבלתי נשכחים שקיבלנו ב"ספיידרמן: אין דרך הביתה" זה האיחוד המרגש ביותר של טום הולנד (ספיידרמן הנוכחי) עם אנדרו גארפילד (ספיידרמן המופלא 2012) ואיך לא טובי מגווייר (ספיידרמן 2002), במערכה השלישית חוברים שלושת הספיידרמנים להילחם בנבלים מסרטי העבר (גובלין, דוק אוק וסאנדמן מספיידרמן של טובי, אלקטרו ודוקטור קורט קונורס הלטאה מספיידרמן של אנדרו). הרגע הבלתי נשכח הזה פותח את הרעיון המרכזי של כל הסאגה הרביעית של מארוול (Phase 4) היקומים המקבילים, ששמענו על זה קצת מפי העתיק ב"נוקמים: סוף המשחק" ולמי שהצליח לצפות בסדרה של "לוקי" כקיבל קצת יותר מהרעיון הזה. 

מעניין מאוד לאן מארוול יקחו אתנו בהמשך עם דוקטור סטרינג' בממדי הטירוף, שיחקור את ההשלכות של האירועי היקומים המקבילים ב"ספיידרמן אין דרך הביתה" ויגיע אלינו ב5 במאי 2022. 
מוזמנים לצפות בטריילר להתרגש כמו שאנחנו התרגשנו!

אה כן כמעט שכחנו, גם דוקטור סטריינג' יגיע ל-IMAX עם כל ממדי הטירוף, ואם אתם שואלים את עצמכם מה זה IMAX, אז נגלה לכם שזה מסך ענקי! איכות הקרנה מהחדות ביותר!! והסאונד שיעיף אתכם לכל הממדים ביקום!!!, אם בא לכם לקרוא עליו קצת יותר אתם יכולים פה:
(לינק בלוג אולמות מיוחדים)
אז קבענו ל5 במאי ב- IMAX ? 
עד אז יש עוד מלא סרטים שווים שיוצאים מוזמנים להתעדכן פה בסרטים החדשים:
(לינק לבלוג קומפטטיב)